fbpx

Geef ik niet alles weg?

door | aug 26, 2020 | Blog | 0 Reacties

Anderhalve week terug ben ik gestart met het geven van de masterclass Bereid je website voor in 10 simpele stappen. De masterclass is gebaseerd op een gratis ebook dat ik op mijn website aanbied. De masterclass geef ik ook gratis en is bedoeld om mensen even op weg te helpen, zodat ze het niet alleen hoeven doen.

In mijn ebook en de masterclass heb ik het onder andere over het belang van waardevolle content op je website. De vraag die ik altijd krijg is: ‘Als ik waardevolle informatie geef, geef ik dan niet gelijk mijn business weg?’ Mijn antwoord daarop is nee.

Er is namelijk een groot verschil tussen waardevolle informatie geven en mensen ondersteunen met een dienst. In mijn geval werkt het zo: Alle informatie over hoe je een website maakt is te vinden op internet, helemaal gratis. Ook op mijn blog deel ik regelmatig tips, die je kunt toepassen om je website (beter) te maken.

Van al die informatie maak ik geen geheim. Mijn business zit namelijk niet in die informatie, mijn business zit in het ondersteunen van mensen bij het toepassen van die informatie. Zo geef ik workshops aan mensen die graag zelf hun website willen maken en maak ik websites voor mensen die het niet zelf willen doen.

Daarnaast bied ik hosting waarin ik mijn klanten volledig ontzorg en maak ik mooie templates op basis waarvan mensen hun eigen website kunnen baseren.

Dat zijn mijn producten, daar verdien ik mijn boterham mee en niet met de informatie. Wees dus niet bang om waardevolle informatie te geven aan de bezoekers van je website en aan de mensen die op je mailinglijst staan. Juist door het delen van waardevolle informatie, weet jouw doelgroep wat ze aan je heeft en wat er bij jou te halen valt.

Hoe waardevoller de informatie, hoe meer jouw potentiële klant bereid is om een product of dienst bij jou af te nemen.

Hoe doe ik dat dan?

Allereerst kun je zorgen dat je tenminste iedere 2 weken een nieuwe blogpost schrijft. Behalve dat je hiermee van waarde bent voor de bezoekers van je website, zorgt het er ook voor dat je interessanter wordt voor de zoekmachines. Je hebt namelijk steeds nieuwe content op je website en dat zorgt ervoor dat je hoger in de ranking komt.

Als je al een mailinglijst hebt, zorg dan dat je de mensen op die lijst ook tenminste iedere 2 weken een mailtje stuurt. Zo blijf je in contact en ontvangt jouw potentiële klant ook waardevolle informatie zo in de mailbox. In je mailtje kun je verwijzen naar je blogpost bijvoorbeeld.

Om je mailinglijst te laten groeien, kun je een mooie weggever maken. Zo heb ik bijvoorbeeld een gratis ebook en een gratis masterclass. Bovendien kun je eens in de zoveel tijd een gratis brandingsessie bij me boeken. Als mensen zich hiervoor bij me aanmelden, komen ze ook op mijn mailinglijst, zodat ik ze kan voorzien van nog meer waardevolle informatie.

Stem de informatie af op je product

Door de gratis informatie die je verstrekt af te stemmen op je product, weet je ook zeker dat je niet teveel weggeeft. Zo vroeg iemand, die mensen adviseert bij het verkoopklaar maken van hun huis, me hoe ze een ebook kon schrijven, want als ze daar haar tips in zou zetten, zou niemand haar meer inhuren.

Ik adviseerde haar een ebook te schrijven met daarin de 5 meest gemaakte fouten bij het verkopen van je huis. Zo gaf ze wel waardevolle informatie, namelijk 5 dingen die je niet moet doen en hield ze hoe je het dan wel moet doen nog even bij zich, zodat ze dat als vervolgdienst kan aanbieden aan de mensen die haar ebook hebben gelezen.

Zo bied ik als vervolgdienst op mijn masterclass een workshop aan, waarin ik samen met jou je website ga maken en in de masterclass doe ik daar een superaanbieding voor. Zo hebben de deelnemers aan mijn masterclasses ook nog eens extra voordeel en daar worden ze altijd blij van.

Conclusie

Maak mooie waardevolle cadeautjes voor jouw doelgroep en strooi ermee zoveel je kunt. Dit levert je volgers op en steeds meer klanten.

LAAT HIERONDER EEN BERICHT ACHTER

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hey, leuk je te ontmoeten!

Voel je vrij me een berichtje te sturen als je vragen hebt over jouw website.

Volg je ons al?